суботу, 30 травня 2009 р.

Вечір Вікіпедії. Друга Світова війна

Час від часу я влаштовую собі так звані вечори Вікіпедії: знайшовши одну тему, що цікавить мене, я читаю статті з різних мовних версій Вікіпедії, рухаючись від однієї статті до іншої, вивчаючи одну персону чи подію за іншою.
Сьогодні такою темою стала Друга Світова війна.
Ось декілька цікавих фактів, які я дізнався:

- Сьогодні я дізнався про українську снайперку часів Другої Світової війни, на рахунку якої - більше 300 німців. До війни вона була студенткою Київського університету та робітницею заводу Арсенал. Стрільба була її хобі :) Звали цю дівчину Людмила Павличенко, вона народилася у Білій Церкві, брала участь в обороні Одеси, Севастополя, була з візитом у США (навіть на прийомі в Білому Домі) та Канаді, отримала звання Героя Радянського Союзу. До речі, українська Вікіпедія містить вкрай мало інформації про неї.
- А ще я запримітив цікавий факт: більшість німецьких воєначальників-фельдмаршалів або загинули протягом 1944-1948 років, або ж, відсидівши певний час у в"язниці, вийшли на волю і прожили забезпечену та розмірену старість разом зі своїми сім"ями.
- Не позаздриш сім"ї Геббельса: на наступний же день після самогубства Гітлера, його шістьом дітям спочатку дали морфію для заспокоєння, після чого жінка Геббельса Магда вклала їм до рота розтрощені ампули з ціанистим калієм. За її ж проханням, Геббельс застрілив її, а потім і сам вчинив самогубство.
- За час війни (1939-45) столиця Польщі Варшава зазнала катасрофічних руйнувань: 85% буівель було зруйновано. Причому більшість з них знищено наприкінці воєнних дій, коли після подавлення Варшавського повстання Гітлер наказав зрівняти місто з землею. Людські втрати також суттєві: на початку війни в місті проживало 1,3 млн людей, а в кінці - 422 тисячі, тобто майже мільйон людських життів було втрачено.

До наступного wikiday.

Немає коментарів: